مقایسه دو شبکه اجتماعی قدرتمند: اینستاگرام و فیس بوک
نوشته شده توسط : مهندس مطیعی

یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی اینترنتی برای افزایش فروش، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. با حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید برند خود را به کاربران زیادی معرفی کنید. با شناخت صحیح مخاطب و به کار بردن نکات لازم در این زمینه می‌توانید شاهد افزایش فروش خود باشید. شبکه‌های اجتماعی زیادی این روزها وجود دارد و شاید همین امر باعث می‌شود این سوال ایجاد شود که کدام شبکه اجتماعی برای فعالیت تجاری مناسب تر است؟ از طریق کدام شبکه می‌توان مشتریان بیشتری جذب کرد؟ در مقایسه میان اینستاگرام و فیس بوک کدام شبکه برنده است؟

اینستاگرام و فیس بوک هر دو نمونه‌هایی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و قدرتمندی هستند که می‌توان برای حضور در آنها برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشت. شاید در نگاه اول فیس بوک برنده‌ی صحنه رقابت به نظر برسد اما اجازه دهید تا با نگاهی دقیق‌تر این دوشبکه اجتماعی را بررسی کنیم.

مسلماً فیس بوک شبکه اجتماعی محبوبی است که بیشترین تعداد کاربران را دارد. فیسبوک شبکه‌ای با سابقه است که با گذر زمان همچنان توانسته محبوبیت خود را حفظ کند. البته درست است که زمان زیادی از خودنمایی اینستاگرام نمی‌گذرد اما می‌توان گفت اینستاگرام شبکه خوش شانسی بود که در زمان مناسبی متولد شد.

زمانی که اسمارت‌فون‌ها رواج زیادی پیدا کرد و کاربران عام و خاص از گوشی‌های هوشمند خود برای دسترسی به فضای مجازی استفاده می‌کردند. این شبکه اجتماعی 6 ساله با تمرکز بر دو عنصر گوشی هوشمند و تصویر توانست به خوبی جای خود را میان کاربران باز کند.

اگر از فیس‌بوک به عنوان شبکه‌ای که بازاریابی مجازی را در دست گرفت نام ببریم، باید بگوییم که اینستاگرام هم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را متحول کرد. 

بنابراین در یک نگاهی کلی باید گفت اینستاگرام و فیس بوک هردو شبکه‌هایی مفید برای افزایش فروش و فعالیت‌های تجاری می‌باشند. بررسی آمارها نشان می‌دهد که شبکه فیس بوک در ماه 1.4 میلیارد کاربر فعال دارد و 655 میلیون کاربر فعال از طریق گوشی‌های هوشمند از این شبکه استفاده می کنند. همچنین 40 میلیون شرکت کوچک هم در فیس بوک فعالیت تجاری دارند.

اما در طرف دیگر ماجرا یعنی در اینستاگرام چه خبر است؟ اینستاگرام در ماه  500 میلیون کاربر فعال و در روز 125 میلیون کاربر فعال دارد. 47% از کاربران اینستاگرام با گوشی هوشمند و 53% با تبلت وارد شبکه ایسنتاگرام می‌شوند.

اما نکته جالب توجه این است که بیشترین کاربران شبکه اینستاگرام، جوانان هستند. در واقع بیشتر کاربران اینستاگرام زیر 30 سال سن دارند. و اینجا دقیقاَ همان قسمت مهم برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب این دوشبکه است. در نظر داشته باشید که در فاصله‌ی بین بهار و پاییز 2014 کاربران نوجوان فیس بوک از  72% به 45% رسید. حال این شمائید که باید در مورد اهداف سازمان و گروه هدف خود برنامه‌ریزی کرده و بر این اساس در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک فعالیت تجاری داشته باشید.

 

فالوجت؛ راهی مطمئن برای افزایش فالوور اینستاگرام و خرید فالوور ایرانی

افزایش لایک اینستاگرام





:: برچسب‌ها: افزایش فالوور اینستاگرام , افزایش لایک اینستاگرام , افزایش فالوور واقعی , خرید فالوور ایرانی , افزایش فالوور در اینستاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: