11نکته برای ارتقا بازاریابی محصولات در رسانه های اجتماعی
نوشته شده توسط : مهندس مطیعی

مدیران رسانه های اجتماعی  صنف ویژه ای را تشکیل داده اند . شما باید سازمان یافته، متمرکز و از لحاظ اجتماعی  آگاه باشید. به طور هم زمان ، شما باید به توانایی نوشتاری ، طراحی  و ارتباطات قوی داشته باشید. این قانونی است که مرزهای بین خلاقیت و مدیریت را در هم می شکند .

مدیران رسانه های اجتماعی ، روزهای خود را در تعامل با سهامداران مختلف  گذرانده و انتظار دارند بتوانند کارهایی در  سطح جهانی  انجام دهند.

نیاز به ایجاد تعادل  در خلق محتویات  ،گزینش  نوع سرویس دهی به مشتری ، ساخت  یک جامعه و فعالیت های ارتقا دهنده و تبلیغاتی ، می توانند یک چالش باشند. اگر با انجام این کارهای مختلف مشکل دارید، در این مقاله 11 نکته ایی که به بازاریابی محصولاتتان با رسانه های اجتماعی کمک می کند نوشته شده است. با فالوجت همراه باشید.

1) داشتن یک استراتژی ، برنامه یا هدف

 داشتن یک استراتژی درست رسانه اجتماعی کلید موفقیت در بسیاری از کسب و کار های امروزی است. امروزه مشتریان  از شرکت ها انتظار دارند که با پاسخ گویی به موقع،  تعاملات خوبی در پلت فرم های اجتماعی خود داشته باشند و ارزش اصلی برندشان را بالا ببرند.  کوتاهی در پاسخگویی می تواند، ضربه های منفی زیادی به کسب و تجارت شما وارد سازد.

استراتژی رسانه های اجتماعی  خود را تاسیس و سند سازی کنید، این کار در تمرکز بر تلاشهایتان  به شما کمک  خواهد کرد  وسپس ،  برای مقاصد و اهدافی که به منظور رسیدن به خواسته هایتان دارید، برنامه ریزی کنید. این تمرکز و برنامه تلاشهای گسترده را بسیار کوتاه می کند و محصولات بازاریابی رسانه های اجتماعی شما را بهبود می بخشد.

برای کمک به پیشبرد یک استراتژی این سوالات را از خود بپرسید:

  • به چه منظور زمان و منابع خود را صرف بازاریابی رسانه های اجتماعی می کنید؟ هدف از این تلاش چیست؟
  • چه انتظاری از رسانه های اجتماعی دارید؟ و چگونه  می تواند در دیدن چشم انداز کلی کسب و تجارت به شما کمک  کند؟
  • با تلاش های بازاریابی خود می خواهید با چه کسی تعامل کرده و به کسب و کارتان جذبش کنید؟ دوست دارید آنها چه احساسی نسبت به برند شما داشته باشند؟ و از آنها می خواهید چه عکس العملی نسبت به شما داشته باشند؟

داشتن جواب های واضح برای این سوالات اهداف کوتاه مدت و بلند مدت استراتژی شما را مشخص خواهد کرد.

هنگامی که شما استراتژی خاص خود را داشته باشید،  برای رسیدن به اهدافتان نیازمند برنامه خاصی  هستید. اگر برنامه منسجمی نداشته باشید ، زمان خود را با کارهای بدون هدف از دست خواهید داد . این باعث می شود که، به جای پیشرفت فعالانه  کسب و کارتان در رسانه های اجتماعی ، مجبور به عکس العمل نشان دادن به حوادث مختلف خواهید شد.

شما نیازمند یک یا دو برنامه برای هر هدف  خواهید بود که نیازمند پروژه های کوچک تر انجام  شده می باشد. هر پروژه هم می تواند به وظایف کوچکتری تقسیم شود که اندازه گیری و پیگیری  آنها راحتتر انجام می شود.

داشتن برنامه های مشخص از به وجود آمدن  وقفه در تصمیاتی که به دلیل ترس از تصمیم گیری های  بازاریابی انجام نمی شوند، جلوگیری می کند. هنگامی که یک برنامه توافق شده و سند سازی شده باشد ، شما تنها پروژه های مورد نیاز را اجرا و کارهای خود را بدون از دست دادن زمان بیشتر و گفتگوهای اضافه عملی خواهید کرد.

برای بیشتر کسب و کار ها یک برنامه مجزای محتوای بازاریابی ، صلاحیت  تحت پوشش قرار دادن این استراتژی ، اهداف و برنامه های درخواستی تلاشهای رسانه اجتماعی  را دارد.

2) از تقویم های محتوا استفاده کنید

تقویم محتوایی به شما اجازه برنامه ریزی برای آنچه می خواهید در هر پلت فرم رسانه اجتماعی انتشار بدهید را  داده و فعالیت های رسانه های اجتماعی که  محتوا ی خود را در آن  می گذارید سازماندهی می کند .

تقویم های محتوایی می توانند در استفاده بهینه از زمان کمک کنند . برای مثال، اگر وبلاگ نویسی یکی از استراتژی های بازاریابی است که برای استفاده  از آن برنامه ریزی کرده اید، می توانید چندین پست را با هم نوشته و سپس طبق برنامه زمان بندی شده خود در چند هفته ، آنها را به کمک ابزارهای انتشار دهنده اSprout’ منتشر کنید.

3) بر پلت فرم های نمایشی تمر کز کنید

برای بهبود بخشیدن به محصولات رسانه های اجتماعی خود، نیازمند تمرکز بر پلت فرم هایی هستید که برای کسب و کار شما بهترین بازده را داشته باشند.

با مقایسه عملکرد و هزینه هایی که همه رسانه های اجتماعیتان  دارند ، کار خود را آغاز کنید. سپس تلاش  ها و هزینه های خود را  روی پلت فرم هایی که بهترین roi را برای بهترین استفاده از زمان و منابع را به شما می دهند .

 افزایش فالوور اینستاگرام و  افزایش لایک اینستاگرام با ربات تبلیغاتی اینستاگرام فالوجت

4) هرگز یادگیری را متوقف نکنید

از مدیران رسانه های اجتماعی انتظار می رود که دربسیاری از  موضوعات  کارشناس بوده و از آخرین مسایل و  موضوعات بازاریابی مطلع باشند. هرمدیر رسانه اجتماعی  باید:

-در استفاده از ابزارهای متعدد رسانه های اجتماعی مهارت داشته باشد.

- در استفاده از تبلیغات  رسانه های اجتماعی  به هنگام چالش ها  با تجربه باشد.

- از محاسبات عددی مورد استفاده قرار گرفته در محتوای هر پلت فرم برای کاربران آگاهی داشته باشد.

-  در استفاده از ابزار های تحلیلی وب سایت و استاندارد های رسانه های اجتماعی  ماهر باشد.

همچنین امید است که در استفاده از مهارت های زیر بهبود حاصل کنید :

  • نوشتن مطالب تحقیقاتی
  • بازاریابی
  • مدیریت پروژه
  • طراحی
  • تحلیل اطلاعات
  • ارایه
  • تبادل اطلاعات

به روز نگه داشتن اطلاعات در بازاریابی دیجیتالی بسیار لاطم و ضروری است. بازاریابی رسانه های اجتماعی  مربوط به مشاغل مختلف در توییتر را دنبال کنید و با افراد  و شرکت هایی که همواره در حال تغییر و تحول هستند ارتباط برقرار کنید.

5) از اخبار جدید مطلع باشید

این سرفصل به معنای  دنبال کردن  بی هدف خبر ها  نیست. این به منظور دنبال کردن  وبلاگ ها و خبرنامه ها یی  است که  اخبار صحیح و حوادث مربوط به حرفه تان را مخابره می کنند. یا از سایت هایی مثل Feedly که همه خبر ها را در یک صفحه جمع آوری می کنند استفاده کنید.

نگاه ویژه ای به خبر های جهانی داشته باشید که شاید با برند شما مرتبط باشند. از ابزارهایی مثل OneNote یا Evernote برای یادداشت بردای از داستان هایی که برایتان جذاب به نظر می رسند و می توانید در برنامه محتوایی خود از آنها بهره مند شوید ، استفاده کنید.

  • شغل خود را به طور کارایی سازماندهی کنید
  • نوشتن محتوا های خوب به کار آمدی و سازماندهی کار شما مرتبط می باشد. استفاده از ابزار های مدیریت پروژه مثل Trello راه بسیار خوبی برای جمع آوری محتوا و بهبود بخشیدن به محصولات رسانه های اجتماعی می باشد.

 هنگامی که شما ایده های خود را به صورت سند سازی شده داشته باشید، می توانید به آن یادداشت اضافه کنید،  برای اعضای مختلف گروه نشانه گذاریشان کنید، آنها را به اطلاعات خود اتچ کنید،  به راحتی  با اعضای تیم های دیگر  همکاری کنید، پیشرفت کار ی خود را پیگری کنید و  از ایده های اولیه به انتشار پست های خود برسید.

6) مراحل مختلف کار خود را ایجاد کنید

یک فرآیند،  تنطیم تعاریف کارها ی مورد نیاز برای تکمیل  فعالیت های انجام شده در یک کسب و کار است.  تعریف درست ،  از فرآیند ها می تواند به شما در بهبود کیفیت و کارایی کار تان کمک کند.

هر زمان که یک فعالیت نیازبه  کامل شدن داشته باشد، یک فرایند از تکرار روش های قدیمی  جلوگیری  کرده و برای  سند سازی هایی که در  تیم های رسانه های اجتماعی  زیادی ، تکرار می شوند بسیار مناسب است. به این طریق زمان محدودی استفاده می شود ، به خصوص در قسمت هایی که باید کسانی را که هیچ آشنایی با کار شما ندارند، دعوت کنید.

فرایند ها می توانند در سند سازی هایی مثل ، انتشار پست ها در وبلاگ، ایجاد پست هایی در توییتر و فیس بوک،  آماده سازی تصویر برای پلت فرم های مختلف و موارد بسیار دیگری  عملکرد مناسبی داشته باشند.

فرایند های سند سازی همیشه نباید به معنی ، ایجاد یک سند  Microsoft Word  بزرگ باشد.

به خصوص در چک لیست ها این می تواند به شما  در حفظ زمان برای  فهمیدن اولویت های روزانه ، هفتگی و دیگر موارد کمک کند و اطمینان حاصل کنید که شما آن وظایف را اول انجام خواهید داد.

هنگامی که بر فعالیت های در حال توسعه تسلط داشته باشید،  روش ها و چک لیست ها  با انجام خودکار وظایف شان، کارها را به سطوح بعدی انتقال می دهند.

8) برون سپاری

خرید  رسانه های اجتماعی از کشور های دیگر می تواند زمان شما در انجام کارهای روزانه  تان را کاهش دهد.  سازمان های بزرگ تر ممکن است، تیم هایی بر پایه  انتقال کارها به موقعیت های مکانی دیگر داشته  یا از آژانس های خارجی مخصوصی  استفاده  کنند.  حتی کسب و کار های کوچک  هم می توانند از مزایای خرید های خارجی از طریق فریلنسرها یا یاری رساننده های مجاز ی بهره مند شوند.

خرید های  خارجی می تواند در بهبود محصولات رسانه های  اجتماعی به شما کمک کند. آژانس های مخصوص و افرادی که خدمات رسانه های اجتماعی را ترجیح می دهند، دانش و تجربه زیادی در این باره داشته و برای عملکرد بهتر و سریع تر دنبال کننده این فرایند ها هستند. آنها با فعالیت ها یی مثل:  نظارت بر رسانه اجتماعی ، خدمات مشتریان ، بازاریابی و اجرا می توانند شما را یاری  کنند.

خرید های خارجی کارهای روزانه ، به این معناست که می توانید بر جنبه های مهم تر مدیریت رسانه های اجتماعی مثل، تصویر برند و پاسخگویی به مشتریان تمرکز کنید.

اگر مشتریانتان انتظار دارند شما 24 ساعت شبانه روز را فعالیت کنید، خرید و فروش های خارجی این کمک را به شما می کنند  که برخی از فعالیت های رسانه های اجتماعی خود را به وسیله کارکنانتان در مناطق دیگری از جهان انجام داده و به ساعات  کار عادی در دفتر کارتان مشغول باشید.

9) گزارش های خود را تسهیل کنید

چقدر زمان برای  جمع آوری اطلاعات و در کنار هم چیدن آنها در گزارشات روزانه مصرف می کنید؟ به احتمال زیاد ، زمان زیادی را مصرف می کنید.

به دلیل وجود ابزارهای امروزی  ، تهیه گزارش نیازمند کار دستی نیست. شما می توانید با استفاده از ابزار های تحلیلی Sprout’ به طور خودکار گزار ش های خود از تعاملات اجتماعی ، افزایش مختلف و بقیه موارد را بدست بیاورید.

به طور ایده آل شما بیشتر وقت خود را باید صرف تحلیل اطلاعات کنید ، نه کنار هم چیدن آنها.

10) یک مجموعه ابزار بسازید

شما به عنوان یک مدیر رسانه های اجتماعی برای بدست آوردن اطلاعات مختلف و انجام کارها، نیازمند ابزار های متنوعی  هستید. اگر ابزارهایی دارید که تکمیل کننده یکدیگر هستند ، می توانید تلاش و زمان مصرفی خود را بسیار کاهش دهید.

حتی بهتر است، ابزار هایی را انتخاب کنید که  عملکرد بالاتری در کاهش نیاز هایتان دارند. ابزارهایی مانند، Sprout Social  با قابلیت مدیریت پروفایل رسانه های اجتماعی مختلف از یک جا  به طور هم زمان ، می توانند کارایی شما را بالاببرند.

ابزار های مدیریت رسانه های اجتماعی مانند Sprout Social با داشتن قابلیت نظارت و مدیریت همه پروفایل ها  به طور هم زمان می تواند تولید محصولات شما را بهبود بخشد.

11) کمال گرا نباشید

به عنوان مدیر یک رسانه اجتماعی ، به طور هم زمان کار های زیادی برای انجام  دارید. اگر بخواهید مطمین شوید که همه پست هایتان 100% عالی هستند ، نمی توانید همه وظایف خود را به انجام برسانید .

مساله مهم در مورد رسانه های اجتماعی ، این است که به سرعت در حال گذر هستند. شما همیشه پست جدیدی در توییتر یا فیس بوک خواهید داشت، بنابراین نیازی نیست  به همه جزییات توجه کنید. در حالیکه شما نیازمند فعالیت حقیقی در رسانه های اجتماعی  هستید، نکته ایی وجود دارد که ممکن است ایجاد کننده سیر نزولی باشد.  برای ساختن یک کپشن در اینستاگرام  ، بیشتر از 20 تا 30 دقیقه  زمان صرف نکنید.

اطمینان حاصل کنید که از وقت خود به خوبی استفاده می کنید.

***

نتیجه گیری

این یازده نکته،  نقطه شروعی را برای تولید محصولات بیشتر فراهم می کند. همان طور که موارد بالا را پیدا کردید می توانید شیوه خاص کار کردن با آنها را هم پیدا کنید.  ممکن است بهترباشد ابتدا بر یک یا دو مورد تمرکز کنید و پس از تسلط بر آنها به سراغ موارد بعدی بروید.

راههای بسیاری  به خصوص در زمینه مدیریت زمان و  عوامل محیطی  وجود دارد. ابزار های پر طرفدار شامل ، آپ ها و  وب سایت ها باعث سردرگمی مسدود کننده ها می شود. آپ های جدید و خدمات مرتبط با تولید همیشه در حال پیشرفت و توسعه هستند، بنابراین باید همیشه نسبت به این تغییرات مطلع باشید.

نکات مورد علاقه شما در مدیریت تولید رسانه های اجتماعی چیست ؟

نظرات خود را با در میان بگذارید.

منبع: sproutsocial

تهیه و ترجمه: فالوجت

فالوجت : خرید فالوور ایرانی  و افزایش فالوور واقعی





:: برچسب‌ها: افزایش فالوور اینستاگرام , افزایش لایک اینستاگرام , افزایش فالوور واقعی , خرید فالوور ایرانی , افزایش فالوور در اینستاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: