چگونه اهداف موفقی در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید؟
نوشته شده توسط : مهندس مطیعی

تنها 9% از مردمی که قطعنامه ای برای اهداف سال جدید را می نویسند احساس موفقیت می کنند.  بیشترین قسمت های این قطعنامه ،  ناممکن تر از آنی هستند که بدست بیاییند ، به همین علت با  شکست روبرو می شوند. اهداف رسانه های اجتماعی  هم به همین صورت عمل می کنند . بدست آوردن اهداف بزرگ در زمانی کوتاه و بدون هیچ شکستی .

انتظار می رود هزینه‌ی  بازاریابی رسانه های اجتماعی در امریکا  از 7.52 بیلیون دلار در سال 2014 به 17.34 بیلیون دلار در سال 2019 برسد. پرداخت هزینه های بالا، بدون داشتن اطلاعات کافی در طولانی مدت، موفق عمل نخواهد کرد.  تنظیم اهداف قابل اندازه گیری، که  بتوانند پیشرفتتان را در فضای مجازی نشان بدهند، در واقع کلیدی برای  توجیه عملکرد شما در این فضا هستند.

در اینجا ذکر خواهیم کرد که چرا باید اهدافی برای خود درنظر گرفته و عملی کنید و  در ادامه برخی از اهداف متداول و رایج رسانه های اجتماعی  را دنبال می کنیم. با فالوجت همراه باشید.

چرا در رسانه های اجتماعی باید اهدافی برای خود در نظر داشته باشید؟

زمان ارزشمند ترین کارمندی است که استخدام کرده اید. اگر زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی  برای مقاصد شرکت  صرف می کنید ،  نمی خواهید  از گرفتن بهترین نتیجه ممکن اطمینان حاصل کنید؟

به عنوان یک  مشاور در زمینه رسانه های اجتماعی، شما نیازمند نشان دادن  اهداف و تحلیل آنها به مشتریانتان  هستید تا ایشان را مطمئن سازید که کار شما نتیجه مورد نظر را در اختیار آنها قرار خواهد داد. اگر مدیر رسانه اجتماعی در یک شرکت هستید باید اطمینان  حاصل  کنید که اهداف شما در راستای فعالیت های شرکت قرار دارد.

بدون اهداف و استاندارد ها نمی توانید بفهمید استراتژی جدید شما چه زمانی بهتر عمل خواهد کرد یا مثلا روز یکشنبه ساعت 2 وقت خوبی برای پست گذاشتن است یا نه؟

چگونه اهداف رسانه های اجتماعی خود را مشخص  کنیم؟

کلید اصلی تنظیم هر هدفی ،چه رسانه اجتماعی ، چه هر هدف دیگری ، خاص بودن و مشکل بودن است.  هنگامی که از واژه مشکل استفاده می کنیم ، به منظور دور از دسترس نیست. شما باید بدانید که هدفتان قابل دسترسی است ، اما این کاری به راحتی صورت نمی گیرد.

روانشناس و نویسنده تئوری‌های مربوط به تنظیم اهداف، Edwin A. Locke  در یک مطالعه تحقیقاتی می گوید: الف ) بیشترین رسیدن به اهداف زمانی اتفاق می افتد که آن هدف برای شخص مهم باشد. ب ) اشخاص متقاعد شده‌اند که  می توانند به هدف خود برسند.( یا که در نهایت ، می توانند به طرف آن حرکت کنند.)

به زبان دیگر ، زمانی که هدف مهم و تا حدودی بدست آوردنش سخت باشد ، تمام تلاش خود برای رسیدن به آن را خواهید کرد.

اهداف هوشمندی در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

یکی از رایج ترین تکنیک های تنظیم هدف هوشمندی است. این می تواند  راهنمای خوبی  برای ایجاد اهداف کاری شرکت باشد .

هوشمندی از این حروف تشکیل شده است:

خاص : اهداف شما باید واضح، ساده و تعریف شده باشد.

قابل اندازه گیری : این جایی است که تحلیل ها به وجود می آیند. شما نیازمند هدفی هستید که یک یا چند استاندارد داشته باشد .

قابل دسترسی: آ یا هدف شما قابل دسترسی است یا نه؟

تحقق گرایی : آیا رسیدن به اهداف  با منابع  زمانی و مالی کنونی امکان پذیر است ؟

حساسیت زمانی : هر هدفی نیازمند چار چوب زمانی است و مهم نیست این زمان چند ماه باشد یا یک سال .

در تعریف اهداف رسانه اجتماعی ، باید با اهدافی کار خود را آغاز کنید که می خواهید درطول یک سال به دستشان آورید. شما می توانید این اهداف را با ماموریت ها یا اهداف سالانه خود در یک راستا قرار دهید.

بعضی از اهداف متداول رسانه های اجتماعی ، عبارتند از :

  • اطلاعات مردم نسبت به برند تان را افزایش دهید
  • کارایی roi را بهتر کنید
  • فالوور ها و طرفداران وفاداری برای خود بوجود بیاورید.
  • فروش های فردی را افزایش دهید.

برخی از شرکت ها برای بازارهای اجتماعی مختلف ، اهداف متفاوتی در نظر می گیرند. در ادامه ، به منظور جلوگیری از  شکست در کسب و کارهای مختلف به اهدافی از هر بازاریابی اجتماعی اشاره می کنیم . می توانید اهداف اولیه ای مثل افزایش اطلاعات افراد نسبت به برند تان یا اهداف ثانویه مثل افزایش فروش را دنبال کنید. با این روش، می توانید پیگیر باشید که آیاواقعا اطلاعات افراد از برند شما افزایش داشته و فروشتان بیشتر شده یا نه، که اگر به این صورت باشد، بسیار خوب است.

استاندارد های هدف خود را مشخص کنید

در ادامه، باید استاندارد هایی که می خواهید برای رسیدن به هر هدف از آنها استفاده کنید را مشخص و تعریف کنید.  افزایش دادن  میزان آگاهی مردم نسبت به برند را به عنوان یک  هدف در نظر می گیریم.

برای رسیدن به این هدف در فیس بوک، شما باید به :

  • حساب های مشتریان
  • میزان دسترسی به پست ها
  • لینک قابل کلیک کردن ( اگر برای دسترسی به وبلاگ شرکتتا ن از لینک استفاده می کنید.)
  • استفاده از تحلیل های وب سایت در ارجاعات فیس بوکی ( مشتریانی که از طریق فیس بوک جذب می شوند)

در یک هدف هوشمندانه ( افزایش دادن آگاهی افراد نسبت به برند در سه ماه آینده)  یک رستوران به شکل زیرخواهد بود:

خاص: آگاهی افراد  نسبت به برند در شعاع 5 مایلی رستوران در حساب فیس بوک خود را افزایش دهید.

  • قابل اندازه گیری :15% طرفداران خود را افزایش دهید. لینک های قابل کلیک کردن در پست های رستوران جدید را 15% افزایش دهید. میانگین نفرات خود در هر پست  را به 1000 نفر برسانید.
  • قابلیت دسترسی : در دسترس است.
  • تحقق گرایی: پست های رستوران را با اضافه کردن تبلیغات، با قیمت 15 دلار برای هر پست ، با هدف به دست آوردن مخاطبان در شعاع 5 مایلی ارتقا دهید. همچنین پست های مربوط به همسایگان خاص را در نظر داشته باشید.
  • حساسیت زمانی: رسیدن به هدفتان را سه ماهه در نظر بگیرید.

پروفایل های رسانه اجتماعی خود را برای تنظیم خطوط  نهایی به دقت بررسی کنید

هنگامی که استاندارد های خود را تعیین می کنید ، پروفایل خود را به منظور ایجاد یک خط ثابت به دقت بررسی کنید. این کار مهم است زیرا باید بدانید که در ابتدای کار ، به هنگام  پیگیری برای رسیدن به هدفتان  در کدام نقطه بودید.

تلاش های خود را بازبینی کنید

در نهایت، حلقه بازخورد زمانی خود را برای آمار گیری تشکیل دهید. باید بر اساس اهداف خود ، تحلیل هایتان را یک یا دو بار در ماه بررسی کنید. آیا 15 دلارا برای افزایش پست های فیس بوک و به دست آوردن مخاطبانی که می‌خواهید کافی است؟ یا بهتر است ، تمرکز خود را بر دیگر استراتژی ها مانند افزایش دادن میزان آگاهی دیگران نسبت به برندتان قرار دهید؟

instagram analytics from sprout - چگونه اهداف موفقی در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید؟

ممکن است ایجاد و تنظیم اهداف کمی اضطراب آور به نظر بر سد. هر چه هدف خود را پیچیده تر سازید، موفقیت شما در دستیابی به آنها کمتر خواهد شد. راه دستیابی به اهداف بزرگ تقسیم بندی آنها به اهداف کوچکتر است .

در اینجا به برخی از اهداف متداول رسانه های اجتماعی می پردازیم.

Roi رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید

مهم است بدانید ، یکی از راههای اندازه گیری تلاشهای بازاریابی شما ، roi رسانه های اجتماعی هستند. البته این تنها راه اندازه گیری نیست.

برای اندازه گیری roi رسانه های اجتماعی،  ابتدا باید، همه هزینه های بازاریابی رسانه های اجتماعی را اضافه کنید، که شامل  هزینه‌ی پرداختی برای کارمندان ساعتی ، هزینه های تبلیغاتی ، و ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی می باشد.

استاندارد های متدوال شامل :

گفتگوهایی از شبکه های اجتماعی

  • ازمایش های بر محصولاتتا ن انجام دهید
  • صفحه های لندینگ و ایمیل های ثبت نام شده
  • بازاریابی وابسته به تاثیر گذاران رسانه های اجتماعی

Google Analytics Goal Completions- چگونه اهداف موفقی در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید؟

فروش های شخصی را افزایش دهید

در کسب و کار های مربوط به آجر و ملات،  نشان دادن ثبت نام در رسانه های اجتماعی می تواند ترفند خوبی برای فروش محسوب شود. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که رسانه های اجتماعی می توانند همه بخش های کسب و تجارتتان را در بر بگیرند .

نشانه ایی دارید که از مردم بخواهید  از صفحه شما بازدید کرده یا شما را فالو کنند؟ آیا می توانید  انگیزه کمی در مردم برای بازدید از صفحه و  افزایش فالوور اینستاگرام خود بوجود بیاورید؟ آیا معمولا درباره‌ی چیزهایی که در فروشگاه وجود دارد پست می گذارید؟

باید اطمینان حاصل کنیدکه می توانید تلاش های رسانه های اجتماعی خود را به ثبت نام کنندگانتان متصل کنید. اگر این ثبت نام کنندگان در لیست ایمیل خریدارانتان وجو د داشته باشد، می توانید از ایمیل هایشان برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کنید.

اهداف  متداول استاندارد های شخصی فروش شامل موارد زیر می شوند:

  • تخفیف های تبلیغاتی ، فقط برای فالوورهای رسانه های اجتماعی ،
  • تعداد پست های تگ یا بررسی شده در ( location ) شما قرار می گیرد.
  • تعداد بازدید کنندگان از فیس بوک

طرفداران  وفاداری برای خود ایجاد کنید

تا به حال توجه کرده اید که چگونه طرفداران بعضی از محصولات  بدون اینکه برند تولید کننده ، تحریکشان کرده باشد درباره اش پست می گذارند؟  هدف نهایی بازاریابان داشتن حامیان وفاداری است که بدون هیچ محرکی از جانب شرکت، گفتگو های مثبتی درباره برندشان با دیگران داشته باشند.

استاندارد های متداول اندازه گیری یک طرفدار باوفا در اینستاگرام و افزایش لایک اینستاگرام می تواند شامل موارد زیر باشد.

  • عکس هایی که از شما تگ کرده اند
  • هشتگ های برند تان که استفاده شده است
  • داشتان هایی که شما را تگ کرده اند
  • تعاملات انجام شده در هر پست.
  • تعاملات بین فالوور ها

هدف های قابل دسترسی رسانه های اجتماعی

اغلب اوقات، اهداف متعدد رسانه های اجتماعی ، و استاندارد ها به صورت مشترک با هم پیش می روند.  هنگامی که شما آگاهی مردم نسبت به برند خود را به صورت آنلاین افزایش می دهید، مطمئناً در حال افزایش فروشتان هم هستید. به همان میزانی که به طور مثبت با مخاطبانتان در تعامل باشید، آنها تمایل بیشتری نسبت به صحبت کردن درباره محصولاتتان از خود نشان خواهند داد.

هنگامی که استراتژی رسانه اجتماعی خود را طراحی می کنید، در نظر گرفتن همه موارد بالا در کنار هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تنطیم  اهداف کمّی شبیه به درست کردن یک سس تند است.  مطمئنا لوبیای قرمز به تنهایی نمی‌تواند سس چیلی خوبی را درست کند. اما اگر آن را با برگ خشک کرده بر گ بو و گوشت چرخ کرده مخلوط کنید بسیار عالی خواهد شد.

***

+ باز نگری مواردی که آموختیم

  • در تنظیم اهداف خود هوشمندانه عمل کنید
  • اهداف مهم و  دشواری تنظیم کنید.
  • اهداف بزرگ را به اهداف کوچک تر تقسیم کنید
  • همیشه اهداف خود را در محدوده زمانی خاصی بازنگری کنید، اگر به اهدافتان نرسیده باشید با این روش می توانید استراتژی خود را با اهدافتان مطابقت دهید.
  • تلاش های خود را بر دو یا سه هدف بازاریابی اجتماعی  متمرکز کنید.

منبع: sproutsocial - تهیه و ترجمه: فالوجت

فالوجت :ربات خرید فالوور ایرانی  و افزایش فالوور واقعی

 





:: برچسب‌ها: افزایش فالوور اینستاگرام , افزایش لایک اینستاگرام , افزایش فالوور واقعی , خرید فالوور ایرانی , افزایش فالوور در اینستاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: