نتایج یک تحقیق: ارتباط فیلتر های اینستاگرام مورد علاقه افراد و افسردگی
نوشته شده توسط : مهندس مطیعی

بررسی های انجام شده گویای این واقعیت است که حالات و روحیه افراد بر نوع فیلترهایی که در عکس های اینستاگرامی خود استفاده می کنند اثر گذار است. این تحقیق نشان می دهد که افرادی که دچار افسردگی هستند از چه نوع فیلتر های اینستاگرام بیشتر استفاده می کنند.

افزایش فالوور اینستاگرام و افزایش لایک اینستاگرام با ربات فالوجت

Andrew Reece از دانشگاه هاروارد و Chris Danforth از دانشگاه ورمونت در تحقیق مشترکی به نتایج جالبی درباره ارتباط وضعیت و حالات روحی افراد و استفاده آنها از فیلتر های رنگی در اینستاگرام دست یافته اند. بر اساس نتایج این تحقیق افرادی که دچار افسردگی هستند در عکس هایشان از رنگ های تیره و فیلتر های خاکستری و سیاه و سفید به میزان بسیار بیشتری نسبت به دیگران استفاده می کنند. اما برعکس افراد سالم با روحیه مناسب و بالا کمتر از این فیلتر های اینستاگرام استفاده می کنند.

ارتباط فیلتر های اینستاگرام مورد علاقه افراد و افسردگی

برای نمونه عکس سمت چپ کاملا بدون فیلتر است، اما عکس سمت راست طی این تحقیق توسط تعدادی از افراد مبتلا به افسردگی برای قرار گرفتن در اینستاگرام آماده شده است، همان گونه که می بینید تصویر سمت راست، تصویری بی رنگ و بی روح و تیره و تار و البته سیاه و سفید است. در همین جا تفاوت فیلتر های اینستاگرام مورد علاقه افراد مشخص می شود.

بیشتر افراد افسرده برای انتخاب فیلتر از نمونه هایی سیاه و سفید نظیر Inkwell (نام نوعی فیلتر دم دستی در منو های برنامه اینستاگرام) استفاده می کنند، این در حالی است افراد با وضعیت روانی نرمال عمدتا از فیلتر هایی نظیر Valencia در عکس هایی با نور بالا استفاده می کنند.

این تحقیق بر روی بیش از ۱۷۰ نفر از Amazon’s Mechanical Turk صورت گرفته که همگی از اینستاگرام به صورت روزانه استفاده می کردند، از همگی انها خواسته شد به مجموعه سوالاتی پاسخ دهند که از جمله انها سوالات روانشناسی و سنجش میزان افسردگی بود. برای هر یک از افراد ۱۰۰ عکس به صورت اتفاقی انتخاب شد که فرد برای هر یک از آنها میزان غمگین بودن و شاد بودن و انرژی را با انتخاب اعداد ۱ تا ۵ مشخص کند، در پایان تصاویر با رنگ و لعاب بیشتر نشان از شادی و سطح انرژی بالا و در مقابل تصاویر با تیرگی و رنگ های خاکستری و مشکی نشان از افسردگی افراد داشت.

در تمامی آزمایش های انجام شده عدم انتخاب فیلتر های اینستاگرام رنگی و انتخاب فیلترهای اشباع کننده و محو کننده و سیاه و سفید نشان از وضع و حال نامساعد روانی فرد مورد مطالعه داشت، در مقابل انتخاب فیلتر های اینستاگرام متنوع در رنگ های مختلف نشان از اوضاع خوب و عدم وجود اختلالات روانی در افراد بود. توجه داشته باشید که طی این تحقیقات به اثبات رسید که  اگر بخواهیم یک ویژگی را به صورت کامل به افراد خاصی مثلا افسرده ربط بدهیم کاملا غیر علمی و حتی غیر کارشناسی است و تشخیص وضعیت روحی افراد نیاز به بررسی المان های مختلف و دانش بنیانی دارد که تنها از پس متخصصین در این زمینه بر خواهد آمد و نتایج تحقیقات این چنینی تنها در مسیر سنجش سطح افسردگی افراد آن هم تنها در برخی از آنها موثر خواهد بود.

منبع: نت نوشت - علی پوربافرانی

فالوجت :ربات خرید فالوور ایرانی  و افزایش فالوور واقعی

 





:: برچسب‌ها: افزایش فالوور اینستاگرام , افزایش لایک اینستاگرام , افزایش فالوور واقعی , خرید فالوور ایرانی , افزایش فالوور در اینستاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: