بازاریابی در رسانه های اجتماعی و قوانین زیربنایی
نوشته شده توسط : مهندس مطیعی

بازاریابی در رسانه های اجتماعی هم قوانین خاص خودش را دارد که اگر می خواهید در این عرصه گام های موفقی بردارید باید با این اصول کلی آشنا شوید. فرقی نمی کند از کدام شبکه اجتماعی استفاده می کنید در هرحال افزایش مخاطبین که همان مشتریان بالقوه شما هستند برایتان اهمیت دارد. به طور خاص این روزها اینستاگرام فرصتی بسیار طلایی را پیش روی افراد قرار می دهد. برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی لازم است برخی اصول زیربنایی را رعایت کنید. در این مطلب برخی از قوانین زیربنایی برای موفقیت بازاریابی در رسانه های اجتماعی بیان می شود.

1) قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی : قانون گوش دادن

برای موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی و محتوایی لازم است که بیشتر بشنوید و کمتر حرف بزنید. برای اینکه پی ببرید چه چیزی برای مخاطبان شما مهم است، محتوای مطالب ارسالی گروه های هدف را بخوانید و در مباحثه های آنها شرکت کنید و فقط در این صورت می توانید به جای به هم ریختن افکار آنها، ارتباطی موثر و ارزشمند برقرار کنید.

2) قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی : قانون تمرکز

استراتژی تمرکز در رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا بر این اساس است که تمرکز بر روی یک حوزه خاص بیشتر شانس موفقیت خواهد داشت نسبت به یک استراتژی وسیع که سعی می کند نیازهای انواع مختلفی از مخاطب را برآورده کند.

3) قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی : قانون کیفیت

کیفیت مهمتر از کمیت است. بسیار بهتر است که شما هزار مخاطب آنلاین داشته باشید که مطالب شما را می خوانند، به اشتراک می گذارند و در مورد آن با مخاطبان خودشان بحث و تبادل نظر می کنند تا اینکه ده هزار مخاطب داشته باشید که بعد از اولین ارتباط ناگهان ناپدید می شوند. گاهی افراد تمام تلاش خود را به افزایش فالوور به کار می گیرند. برای نمونه ممکن است از ربات های افزایش فالوور اینستاگرام  هم استفاده کنند. اما آنچه باعث می شود این تلاشها به ثمر بنشیند داشتن مطالب جذاب و پست های با کیفیت برای  افزایش لایک اینستاگرام است.

4) قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی : قانون صبر

موفقیت بازاریابی در رسانه های اجتماعی و محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد. برطبق قاعده کلی برای رسیدن به موفقیت باید وقت و انرژی زیادی را صرف کنید. هرچند این احتمال هم وجود دارد که بتوانید راه صد ساله را یک شبه طی کنید!

5) قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی : قانون تعمیم و گسترش

اگر شما یک مطلب فوق العاده و با کیفیت برای فالوورهای پر و پا قرص خود به اشتراک بگذارید آنها نیز این مطلب را با مخاطبان خود در اینستاگرام، فیس بوک، تویتر، لینکدین و یا در بلاگ های شخصی خود به اشتراک خواهند گذاشت. این به اشترک گذاشتن ها و صحبت ها در مورد مطالب شما باعث می شود که موتورهای جستجوگر مانند گوکل لغات کلیدی مطالب شما را در جستجوهای خود توسط کاربران را بیشتر پیدا کنند و بدین ترتیب مطالب شما راحت تر و سریع تر هنگام جستجو پیدا می شوند و بعد از آن صدها یا شاید هزاران راه موثر جدید ایجاد خواهد شد که کاربران شما پیدا کنند.

6) قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی : قانون اثرگذاری

برای پیدا کردن افراد تاثیر گذار که دارای دنبال کننده های بالقوه در زمینه فعالیت شما هستند و احتمالاً به محصولات، خدمات یا کسب و کار شما علاقه مند هستند، وقت بگذارید. برای نمونه اگر از اینستاگرام برای فعالیت تجاری استفاده می کنید می توانید با استفاده از ربات های افزایش فالوور، افراد مرتبط با زمینه کسب و کاری خود را جذب کنید. یکی از نمونه های ربات های افزایش فالوور اینستاگرام، ربات فالوجت می باشد که این امکان را برای شما مهیا می کند که یک یا چند هشتگ، اکانت یا منطقه جغرافیایی را به عنوان فیلتر جستجو انتخاب کنید تا دقیقا افرادی رو به عنوان فالوور جذب کنید که به موضوع مد نظر شما مرتبط و علاقه‌مند هستند و یا از منطقه مکانی موردنظر شما هستند. بعد از جذب فالوورهای علاقه مند به حیطه کاری شما، این شما هستید که باید سعی کنید با آنها ارتباطی مستمر و موثر برقرارکنید. در صورتیکه موفق شوید خود را در نظر این دسته از افراد به عنوان یک منبع معتبر و حاوی اطلاعات مفید و جذاب معرفی کنید این احتمال قوی وجود دارد که آنها مطالب شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند که این می تواند کسب و کار شما را به تعداد زیادی مخاطب جدید عرضه کند.

7) قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی : قانون اهمیت گفتگوها

اگر شما تمام زمان خود را فقط به تبلیغ محصولات یا خدمات خود در رسانه های اجتماعی اختصاص دهید مخاطبین خود را ازدست خواهید داد. شما باید برای گفتگو ارزش قایل شوید. کمی از وقت خود را بر روی مکالمه و صحبت و بیشتر وقت خود را به ایجاد مطالب جالب و قابل توجه و ایجاد ارتباط با افراد تاثیر گذار، اختصاص دهید. زمان آن خواهد رسید که این افراد ناخودآگاه تبدیل به یک بازاریاب برای شما در میان حلقه دوستان و آشنایان خود می شوند.

8) قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی : قانون روابط

در دنیای واقعی و به صورت عمومی ما کسی را که با ما ارتباط برقرار می کند را نادیده نمی گیرم، این حالت در دنیای مجاری نیز صدق می کند. ساختن روابط یکی از مهمترین اصول موفقیت در بازاریابی در رسانه های اجتماعی است که باید در نظر گرفته شود. بنابراین همواره به افرادی که با شما ارتباط برقرار می کنند توجه کنید. قطعاً شما برای جذب مخاطب و افزایش فالوور تلاش می کنید. اما این فقط یک قسمت از ماجراست. بعد از آن، کار اصلی شما شروع می شود. ارتباط دائم با مخاطبان بخش مهمی از کار شماست.

9) قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی : قانون حضور فعال

یکی از قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی در دسترس بودن است. به این معنی که نمی شود شما پستی را منتشر کنید و تا چند ماه دیگر حضوری نداشته باشید. همواره در دسترس مخاطبین خود باشید به این معنی که شما باید به صورت روتین و پیوسته مطالب خود را منتشر کنید و بعد از آن در گفتگو ها شرکت کنید. مخاطبین آنلاین می توانند بسیار لوس و دمدمی مزاج باشند مطمئن باشید اگر بخواهید برای هفته ها یا ماهها ناپدید شوید در جایگزین کردن شما تردید نخواهند کرد.

برای اینکه در شبکه های اجتماعی بصورت مستمر و دقیق حضور داشته باشید میتوانید از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی از قبیل رونگار استفاده کنید. به این ترتیب می توانید مطالب و تصاویر خود را آماده و بصورت زمانبندی شده تعیین کنید که بصورت اتوماتیک در زمان مشخص منتشر شوند.

10) قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی : قانون عمل متقابل

فعالیت در شبکه های اجتماعی همانند جاده ای دو طرفه است. نمی توانید از دیگران و فالوور های خود انتظار داشته باشید که مدام مطالب شما را به اشتراک بگذارند، برایتان کامنت بگذارند، مطالب شما را لایک کنند اما  شما برای آنها هیچ قدمی برندارید. قطعاً دیگران هم از شما انتظار همکاری و حضوری فعال دارند. بنابراین باید برای دیگران زمان صرف کنید.

منبع: بلاگ آد

 فالوجت :ربات خرید فالوور ایرانی  و افزایش فالوور واقعی

 





:: برچسب‌ها: افزایش فالوور اینستاگرام , افزایش لایک اینستاگرام , افزایش فالوور واقعی , خرید فالوور ایرانی , افزایش فالوور در اینستاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: