قصد دارید کسب و کاری برای خود راه بیندازید ولی سرمایه کافی برای اجاره و یا خرید مغازهای در پاساژهای بزرگ شهر را ندارید؟ پس از همین حالا دست به کار شوید و از فرصت طلایی اینستاگرام استفاده کنید. کسب درآمد از اینستاگرام موضوعی است که در سال های اخیر در ایران مطرح است و حتی برخی ادعا می کنند درآمدهای میلیونی از اینستاگرام کسب میکنند. احتمالاً شما هم برای کسب درآمد از اینستاگرام نقشههایی دارید اما نمیدانید از کجا باید شروع کنید. با ما همراه باشید.
فرصت را از دست ندهید: کسب درآمد از اینستاگرام
اینجا هیچ چیز غیرممكن نیست. شما میتوانید از فروش لباسهای ساده شروع كنید و یا با خلاقیت و ذوق خود، دستبندهای ارزانقیمت درست كنید و با همین روش، آرام آرام پلههای ترقی و درآمدزایی را طی كنید؛ بدون آنكه نگران پول اجاره، سرمایه اولیه و... باشید. از طرف دیگر، كسب و كار دیگری هم در اینستاگرام به راه افتاده كه صاحبان آن سودهای كلانی را به دست میآورند: خرید و فروش صفحه اینستاگرام. افراد مختلفی به صورت تخصصی (!) روی این موضوع كار میكنند كه تعداد دنبالكنندههای یك صفحه را بالا ببرند و بعد از افزایش تعداد دنبال كنندگان، آن صفحهها را به متقاضیان مختلف میفروشند. این كسب و كار به اندازهای جدی شده كه به شغل اول خیلیها تبدیل شده است.
این گزارش را بخوانید تا دستتان بیاید ماجرا از چه قرار است و چگونه یك پیج ساده با تعداد دنبال كنندههایی در حدود 200 هزار نفر، بین 8 تا 10 میلیون تومان به فروش میرود. رقمهای میلیونی باورنكردنی در این خرید و فروشها در جریان است. از صفحاتی كه 50 هزار تومان به فروش میرسند تا برخی موارد كه به 100 میلیون تومان هم میرسند. بله، رقم را درست خواندید. 100 میلیون تومان برای فروش یك صفحه اینستاگرامی! این بازار به اندازهای فشرده و نفسگیر شده كه شركتهای مختلفی برای فروش تخصصی صفحات اینستاگرامی به راه افتادهاند و رقابت شدیدی بین آنها حكمفرماست.
در این میان، صفحات مخصوص اجناس مورد نیاز خانمها- (زیورآلات، لباس و. . . )- بیشتر از همه روی بورس است و همچنین نوجوانان بین 13 تا 19 ساله بیشترین درآمد را از اینستاگرام كسب میكنند. در این گزارش از راز و رمزهای فروشهای اینستاگرامی و سودهای خوبی كه به راحتی تا ماهی 7، 8 میلیون تومان نیز میرسد، نوشتهایم. این گزارش را بخوانید تا باور كنید چگونه یك نوجوان 13 ساله ماهی 7 میلیون تومان از راه خرید و فروش صفحات اینستاگرامی درآمد دارد!
چرا خرید و فروش اینستاگرامی رونق گرفت؟
تا چند سال پیش، فیسبوك به عنوان مكانی برای خرید و فروش درآمده بود اما نتوانست میان همه كاربران اینترنتی جا باز كند و فقط در میان عده محدودی این خرید و فروشها وجود داشت. اینستاگرام اما خیلی زود جای خود را در دل كاربران باز كرد. این اتفاق به سه دلیل رخ داد:
- دسترسی آسان به اینستاگرام از دلایل اصلی رونق كسب و كار در این شبكه اجتماعی است. یك گوشی هوشمند كافی است تا در هر لحظه و هر مكان به اینستاگرام متصل شد اما دسترسی به فیس بوك برای افراد كمحوصله و ناآشنا به اینترنت سخت است.
- فیس بوك محتویات صفحات را برای همه عضوهای آن نشان نمیدهد و فقط بخشی از آنها را به صورت تصادفی انتخاب كرده و محتویات را روی home آنها نشان میدهد. سایر عضوها یا باید خودشان به این صفحات مراجعه كنند یا مدیر پیج باید مقدار پولی را به حساب فیس بوك واریز كند تا محتویات صفحهاش را روی home همه اعضایش نشان دهد.
- از طرفی اینستاگرام فیلتر نیست و همین موضوع دسترسی كاربران را بسیار راحتتر كرده است.
دلایلی كه شما در اینستاگرام به موفقیت دست پیدا میكنید عبارتند از:
- كاربران بیشتر به شبكههای اجتماعی سر میزنند تا وبسایت شما
- یك كانال ارتباطی و بدون واسطه برای مخاطبان
- میتوانید از خودتان دفاع كنید.
- میتوانید محتوا تولید كنید.
فروش لباس، روی بورس
اگر به صفحات مختلف اینستاگرام سر زده باشید، حتما متوجه شدهاید كه فروش انواع لباس، یكی از پررونق ترین راه های کسب درآمد از اینستاگرام است. «مجید رضایی» یكی از كسانی است كه در این زمینه بسیار فعال است و انواع و اقسام تیشرت، شلوار و لباسهای مختلف را از این راه به فروش میرساند. او در مورد نحوه كار خود میگوید: «من چند سالی بود در پاساژ میلاد نور بوتیك داشتم اما نتوانستم از پس اجارههای سنگین بربیایم و مجبور شدم مغازه خود را پس دهم. پس از آن بود كه به استفاده از اینستاگرام روی آوردم و شكر خدا راضی هستم. اگر در این كار پشتكار داشته باشید میتوانید به درآمدهای بسیار خوبی دست پیدا كنید و همه چیز به حوصله شما بازمیگردد.
در مغازهها قیمتها حداقل دو، سه برابر قیمت خریداری شده است تا بتوان با آن، هم اجاره و مخارج مغازه را درآورد و هم حاشیه سود مناسبی برای خود كسب كرد؛ بهطور مثال یك پیراهن ساده 20 هزار تومانی حداقل 60 هزار تومان به فروش میرسد. در اینستاگرام اما چون سایر هزینهها را نداریم این محصولات را با قیمت پایینتر عرضه میكنیم كه باعث میشود مشتریان خوبی پیدا كنیم. همین پیراهن 60 هزار تومانی را ما 35 تا 40 هزار تومان میفروشیم كه هم به نفع ماست و هم به نفع خریداران. درآمد من به صورت میانگین به 3 میلیون در ماه میرسد و در برخی مواقع و مناسبتها نیز تا 5/3 و 4 میلیون نیز درآمد داشتهام. اینجا همه چیز به خودت بستگی دارد. بعضیها ممكن است فقط ماهی 50 هزار تومان درآمد داشته باشند اما بعضیها 10 میلیون تومان.»
خلاقیت، حرف اول
در اینستاگرام البته تنها واردكنندگان نیستند كه درآمد دارند و هر فردی با خلاقیت خودش میتواند درآمدهای خوبی كسب كند. فروش انواع زیورآلات و دستبندهای مختلف یكی دیگر از بازارهای پررونق در این فضای مجازی است. «آیدا جلالی» كه صاحب یكی از صفحات است و در حدود 70هزار دنبالكننده دارد، میگوید: «من در حدود یك سال و نیم است كه محصولاتم را در اینستاگرام به فروش میرسانم. ابتدا این دستبندها را برای خودم درست میكردم. پس از مدتی که دوستان و آشنایان از كار من تعریف میكردند، گفتند كه كارهایم را بفروشم.
همچنین من آدمی نیستم كه بخواهم از ساعت 7 صبح تا 4 بعدازظهر كار اداری انجام دهم ؛ برای همین تصمیم گرفتم محصولات خودم را از طریق اینستاگرام به فروش برسانم. من لیسانس زبان ایتالیایی دارم و به كار تدریس زبان مشغول هستم و در ساعتهای فراغت خودم این كار را انجام میدهم. به نظرم اینستاگرام فضایی بهتر از فیس بوك است چون همه در فیس بوك عضو هستند اما در اینستاگرام تنها جوانان و قشر خاصی از مردم حضور دارند.»
از اینستاگرام به مغازه
در اینستاگرام برخی فروشندگان هم هستند كه با سودهای مناسب فروش محصولاتشان توانستهاند یك مغازه برای خودشان دست و پا كنند. در واقع اینستاگرام برای این افراد به سكویی برای پرش تبدیل شده است. «مریم حیدری» یكی از این افراد است. او در ابتدا مغازه داشته اما به دلیل نداشتن سود مناسب آن را رها كرده و به کسب درآمد از اینستاگرام روی آورده است. بعد از گذشت یك سال و جذب مشتریهای دائم او توانست یك مغازه برای خودش در خیابان میرداماد اجاره كند و در آخر هر ماه سود خالص خودش چیزی در حدود 7 میلیون تومان است. او البته از فضای سنگین رقابت در اینستاگرام هم حرف میزند و میگوید: «در اینجا رقابت بسیار بیشتر از مغازههاست.
شما تعداد زیادی فالوور دارید كه نمیدانید كدام یك مشتری هستند و كدام یك رقیب شما. رقیب تان شما را قدم به قدم دنبال میكند و با الگوبرداری از شما رقابت را سخت میكند. همچنین برخی مشتریهای شما را در صفحهتان پیدا میكنند و محصول مشابه شما را با قیمت پایینتری به مشتریها پیشنهاد میدهند. همچنین در چند وقت اخیر پیجهای فروش محصولات بسیار زیاد شدهاند و همین موضوع سبب شده تا از فروش همه كاسته شود. من واقعا نمیدانم این همه صفحه چگونه میتوانند دنبال كنندگان خود را نگه دارند و برای جذب آنها چه برنامههایی دارند. به نظرم در اینترنت و دنیای مجازی نمیتوان ماندگار شد.
بنابراین از این راه و روش باید به هدفهای دیگری برسیم؛ مثلا من توانستم با صفحه اینستاگرام خودم یك سری مشتری ثابت پیدا كنم و الآن خیالم بابت فروش راحت است و كمتر در اینستاگرام حضور پیدا میكنم. برای رسیدن به اینجا خیلی وقت گذاشتم و یادم هست در یك سال اول راهاندازی صفحه خودم در اینستاگرام، شاید در حدود 15، 16 ساعت حضور مستمر داشتم و هر یك ساعت محصولات خودم را تبلیغ میكردم. در حال حاضر اما بیشتر از 3، 4 ساعت در روز بر روی صفحه خودم وقت نمیگذارم. »
بازار جدیدی به نام خرید و فروش صفحات اینستاگرامی
همانطور كه در ابتدای گزارش نیز گفته شد، علاوه بر خرید و فروش در اینستاگرام، رقابت شدیدی برای افزایش فالوور ها و افزایش لایک اینستاگرام و فروش آنها در گرفته است. در ابتدا خرید و فروش صفحات اینستاگرامی به صورت شخصی بود و برخی افراد، صفحات خود را كه فالوورهای زیادی جذب كرده بود با قیمت توافقی به فروش میرساند. ماجرا اما كمكم حرفهایتر شد و پای شركتهای مختلفی برای خرید و فروش صفحات اینستاگرامی و همچنین افزایش لایكها باز شد.
در حال حاضر بازار به صورتی درآمده كه قیمتها كاملا مشخص است و هر خریدار میداند هر صفحه با چه تعداد دنبال كننده را به چه قیمتی میتواند بخرد. قیمت خرید یك صفحه از 50 هزار تومان شروع میشود و حتی به 100 میلیون تومان هم میرسد. قیمتها بستگی به تعداد دنبال كنندههای یك صفحه دارد و شما با بودجه خود میتوانید صفحه مورد نیاز خود را خریداری كنید؛ به عنوان مثال صفحهای كه 50 هزار تومان قیمت دارد، تنها هزار دنبالكننده دارد و قیمتها با افزایش تعداد دنبال كنندگان صفحه به صورت پلكانی افزایش پیدا میكند؛ مثلا یك صفحه با تعداد 200 هزار دنبال كننده در حدود 9 میلیون تومان قیمت دارد.
درآمدهای نجومی برای نوجوانان 13 تا 19 ساله!
شاید باورش سخت باشد كه در حال حاضر نوجوانان خوشفكر و با حوصله 13 تا 19 ساله از راه اینستاگرام، درآمدهای باورنكردنی كسب میكنند كه در برخی مواقع از حقوق كارمندان و مهندسان نیز بیشتر است. یكی از این افراد «سپهر تاج بخش» نام دارد كه متولد سال 1378 است و به گفته خودش حدود 7 میلیون تومان در ماه از اینستاگرام درآمد دارد! او در مورد فوت و فن كار خودش به «زندگی ایده آل» میگوید: «كار من به همین سادگیها نیست كه تصور میكنید.
من از صبح تا شب پای اینستاگرام هستم و همه چیز را طبق اصولی كه در این مدت یاد گرفتهام پیش میبرم؛ بهعنوان مثال من متوجه شدهام صفحات دارای مطالب علمی عامهپسند و داستانی بهشدت طرفدار دارد و خیلی زود دنبال كننده به همراه خودش میآورد. یا اینكه باید از راه تجربه به این موضوع دست پیدا كنید كه بهترین زمان برای تبلیغات در صفحه شما چه زمانی است، چند بار در روز تبلیغ كنید و فاصله زمانی بین هر تبلیغ چقدر باشد.
به عنوان مثال ساعت 7 تا 10 شب بهترین زمان برای تبلیغات در صفحات اینستاگرم است. ». «سروش امیدی» نیز در مورد گرانترین صفحه موجود در اینستاگرام میگوید: «یك صفحه با تعداد یك میلیون دنبال كننده در حدود 100 میلیون تومان قیمت دارد اما خود ما به هیچ عنوان حاضر نیستیم این صفحه را بفروشیم. این صفحه كه یك پیج تبلیغاتی است، برای ما در حدود 40 میلیون تومان در ماه درآمد دارد؛ بنابراین اصلا منطقی نیست كه آن را به فروش برسانیم. » او در مورد میانگین درآمد معقول و منطقی افرادی كه در زمینه خرید، فروش و افزایش تعداد صفحات اینستاگرام فعالیت میكنند نیز میگوید: «اگر شخصی در یك زمان معقول برای این كار وقت بگذارد، چیزی در حدود ماهی 2 تا 4 میلیون درآمد كسب میكند. »
رازهای موفقیت در اینستاگرام
تا به حال چندین بار در مورد درآمدهایی كه در اینستاگرام كسب میشود صحبت شده است ولی اینبار بحث ما در مورد تبلیغات به شكل شات در اینستاگرام و همین طور انواع تبلیغات رایج و بدون تعهدی كه در صفحات پربازدید ایرانی اتفاق نمیافتد، نیست. مسلماً شما نیز پیرو پیشنهاد بسیاری از آشنایان خود در مورد تبلیغات در صفحات اینستاگرام ایرانی اقدام به تماس و همكاری با اینگونه صفحات كردهاید و یا حداقل شاهد تبلیغات كسبوكارهای كوچك و بزرگ در صفحات مختلف بودهاید.
تبلیغاتی كه در اكثر مواقع تاثیر زیادی نداشته و اعضای آن صفحات از مخاطبین هدف شما نبودهاند. اینستاگرام پلتفرمی است كه درصد قابل توجه مخاطبین آن را نوجوانان و جوانان زیر ۲۵ سال تشكیل میدهند؛ یعنی سنی كه برای مشورت كردن به توصیه هم سنوسالها و دوستان خود بیش از هر تبلیغ و مقاله یا چیز دیگری توجه میكنند. بنابراین بهترین راه نفوذ در بین این گروه مخاطبین از همین طریق است، همان روندی كه برندهای خارجی از طریق اعضای شبكههای اجتماعی انجام میدهند.
كدام صفحات طرفداران بیشتری دارد؟
ممكن است این سوال برای شما به وجود بیاید كه چه صفحاتی دارای بیشترین مخاطب هستند؟ مدیر سایت «اینستا سل» در پاسخ به این سوال میگوید: «بهطور كلی هر صفحهای كه در حوزه خانمها فعالیت كند با تعداد دنبال كنندگان بیشتری رو به رو خواهد شد. در مجموع، خانمها بیشتر از آقایان از اینستاگرام استفاده میكنند و در نتیجه مشتریهای خانم بیشتری در اینستاگرام وجود دارند؛ از صفحات مخصوص لباس و مزون بگیرید تا زیورآلات و جواهر.
جالب است بدانید در بسیاری از مواقع حتی مشتریهای صفحات لباسهای مردانه نیز خانمها هستند. در مجموع خانمها سلیقه آقایان در خرید لباس را قبول ندارند و اگر به بوتیكهای مردانه شهر هم بروید تعداد خریداران خانم آنها بیشتر است! این ماجرا دقیقا در مورد اینستاگرام هم صدق میكند و خانمها هیچ اعتمادی به سلیقه آقایان ندارند و ترجیح میدهند خودشان برای آنها از صفحات اینستاگرامی خرید كنند!»
تعداد فالوور ها و افزایش فروش
نمی توان تعداد فالوورهای بالاتر را به معنی فروش بیشتر دانست. آنچه باید برای شما اهمیت داشته باشد کاربران واقعی است که میتوانند مشتریان بالقوه شما باشند. اما در عین حال باید دیده شوید، باید تمام تلاش خود را برای افزایش فالوور اینستاگرام به کار گیرید تا به همان میزان از افزایش تعداد مشتریان هم مطمئن تر شوید. اینجا دیگر اینستاگرام صرفاً وسیله ای برای تفریح و سرگرمی نیست، موضوع کسب درآمد از اینستاگرام است. قطعاً به فالوورهای واقعی نیاز دارید. پس قید راهکارهای غیر اصولی همچون خرید فالوور فیک و خرید فالوور رایگان را بزنید. سعی کنید با داشتن پست های جذاب و و عکس های خلاقانه و با کیفیت فالوور جذب کنید. در عین حال می توانید از ربات افزایش فالوور واقعی فالوجت هم برای معرفی پیج خود به دیگران و جذب
منبع: برگرفته از مجله زندگی ایده آل- برترینها
فالوجت :ربات خرید فالوور ایرانی و افزایش فالوور واقعی
:: برچسبها:
افزایش فالوور اینستاگرام ,
افزایش لایک اینستاگرام ,
افزایش فالوور واقعی ,
خرید فالوور ایرانی ,
افزایش فالوور در اینستاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0